
Lønservice
Mange har brug for hjælp, når det kommer til at holde styr på lovgivningens regler og krav i forbindelse med løn. Det kan vi tilbyde.
Effektiv og professionel hjælp
Hos ALT-HR får du en effektiv og professionel hjælp, hvor vi kan hjælpe med:
- Regler og ansøgning om sygedagpenge, barsel og meget mere.
- Skattekort, forskudsopgørelse og årsopgørelse for udenlandske medarbejdere.
- Indbetaling til SKAT, ATP, Feriekonto og pensionsordninger og meget mere.


Overblik og klarhed
Hver måned modtager du en kopi af lønsedlerne og en oversigt over, hvornår løn, skatter, feriepenge, pension og ATP betales.
Dine medarbejdere modtager lønsedler i MitID, så du slipper for besværet med at dele dem ud.
På den måde kan du spare tid og samtidig lægge fokus og energi andre steder.

Vi dækker dine behov
Du kan vælge at have os med i hele eller dele af processen - med andre ord: Vi kan klare det hele, eller du kan selv indtaste i Klarløn.

Klarløn
En nem og enkel løsning
Klarløn er en nem og enkel internetbaseret løsning til dig som arbejdsgiver, hvor du blot taster løn ind, når det passer dig i løbet af din arbejdsdag (der er dog månedlige indberetningsfrister, du skal overholde), tjekker og godkender - og så tager ALT-HR's assistenter over, og sørger for bogføring samt indberetning af skat, ATP, feriepenge mm.
Det er både nemt og smart, og systemet er tilgængeligt, når det passer dig - 24 timer i døgnet.
Den nye digitale lønløsning sparer samtidigt arbejde hos ALT-HR, og du kan dermed få udarbejdet lønsedler via Klarløn til en reduceret pris.
Gå til KLARLØN

DATALØNTID - Digital tidsregistrering
Bliv fri for fejl og fysiske sedler med DATALØNTID
DATALØNTID er en nem og digital løsning i form af en app. Løsningen kan bruges af både arbejdsgiver og medarbejder og skaber overblik i hverdagen. Med appen kan medarbejderne nemt registrere tid, ferie, sygdom eller andet direkte på farten.
Der er mange fordele for dig som arbejdsgiver ved at køre med DATALØNTID
- Du får overblik over timer og lønsedler
- Du undgår konflikter med dine medarbejdere
- Du undgår fejl pga. sedler der bliver væk.
- Du sparer tid, som dermed frigives til andre opgaver
- Du overholder lovgivningen*.
Ved månedsudgang tager ALT-HRs assistenter over og sørger for bogføring samt indberetning af skat, ATP, feriepenge mm.
Det er både nemt og smart, og systemet er tilgængeligt, når det passer dig - 24 timer i døgnet.
*EU-Domstolen har i en afgørelse fastslået, at arbejdsgivere skal sikre en korrekt registrering af hver enkelt medarbejders arbejdstid for hver dag. Med pligten til at registrere arbejdstiden bliver der skabt et objektivt grundlag for en dialog mellem arbejdsgiver og medarbejder om, hvordan arbejdstiden og opgaverne hænger sammen.

Spørgsmål?
Hvis du er i tvivl om noget eller har spørgsmål, så kontakt teamansvarlig Hanne Jessen Ravn fra vores lønservice.
Mail til Hanne Jessen Ravn